The Giggling Tree - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rosa-Li en XiaoDou Buitenhek - WaarBenJij.nu The Giggling Tree - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rosa-Li en XiaoDou Buitenhek - WaarBenJij.nu

The Giggling Tree

Door: Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Li en XiaoDou

16 Mei 2015 | China, Yangshuo

Na het ontbijt en uitchecken vanmorgen stond er al een chauffeur op ons te wachten voor een ritje naar The Giggling Tree van naar verwachting 3 kwartier tot één uur. Helaas voor ons, een half uurtje slapen, een wedstrijdje gekke bekken trekken en vreemde voertuigen tellen verder was het twee uur later en waren we slechts drie kilometer dichter bij The Giggling Tree gekomen. Rosa-Li vroeg nog vrij nonchalant “zou het iets met de regen van gisteren te maken kunnen hebben?” toen we de oorzaak van de bijna-totale verkeersopstopping naderden. Inderdaad was door de vele regen van gisteren een doorgaande weg over de lengte van zo’n 200 meter compleet veranderd in een riviertje. Onze chauffeur werd zenuwachtig, maar meerdere auto’s probeerden het en de politie-agent die het verkeer regelde maande tot opschieten. Vooruit dan maar, tot aan de assen door het water, maar we vielen niet stil. Enkele andere voertuigen hadden minder geluk, motorrijders konden de broekspijpen opstropen tot boven de knietjes om de motor naar de kant te duwen, en vele tuk-tuk bestuurders moesten hetzelfde doen. Onderweg veel schade gezien van de regen van gisteren.

Na meer dan drie uur kwamen we aan bij het prachtig gelegen guesthouse The Giggling Tree. Bij de kennismaking met de eigenaren Karst en Paulien vertelden zij dat in 2008 de laatste grote regenval was geweest, toen was de YuLong rivier nóg verder buiten de oevers getreden dan gisteren, maar dit was ook een grote overstroming. Activiteiten op de YuLong rivier zijn daarom niet mogelijk tot het water genoeg gezakt is. Nadat we ons geïnstalleerd hadden en iets gegeten hadden hebben we de directe omgeving wat verkend en de schade gezien die met man en macht hersteld wordt bij het bamboevlot-station.

Het is hier warm en vochtig, en dus hebben we de rest van de middag aan de rand van het zwembad doorgebracht terwijl Rosa-Li en XiaoDou nieuwe vriendjes maakten. Xiao’s team heeft helaas verloren, zijn mentale steun heeft niet geholpen. We hebben net gegeten op de binnenplaats en gaan zo plannen maken voor morgen.

Groeten uit Aishanmen village, Yangshuo, Guangxi Province, China !

Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou

• 16 Mei 2015 - 21:06

Dennis, Martine, Rama En Yulin:

Wat een verhaal met al die regen! Zo erg als jullie het hebben meegemaakt was het bij ons niet. We hopen zo voor jullie dat jullie nog wel bamboevlot kunnen varen want dat is wel heel leuk om te doen. Fietsen naar Moonhill op de tandem is ook leuk trouwens. Hoe vinden jullie het bij The Giggling Tree? Veel Nederlanders maar ook wel gezellig.
    Indrukwekkend jullie bezoek aan het tehuis van Xiao en geweldig om te lezen jullie ontmoeting met alle pleegouders.
    Wij zijn weer terug in Nederland en moeten nu gaan afkicken. Wij blijven jullie avonturen volgen! Groetjes aan iedereen bij The Giggling Tree!

• 18 Mei 2015 - 14:46

Annette Van Erdelen:

Lieve luitjes, net terug van vakantie lezen wij nu al jullie verhalen. Wat worden jullie goed ontvangen in de diverse tehuizen.
    En bijzonder zeg, om ook zo'n 'pleegzus' te ontmoeten. En wat een avonturen allemaal.
    Het verhaal over Suzhou is voor ons extra interessant (komt Antonie immers vandaan).
    Nog een goeie verdere trip toegewenst, iets minder nat, we kijken uit naar meer stories, groet van Hendrik-Jan, Antonie en Annette