Reuzenpanda's en Rode panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Rosa-Li en XiaoDou Buitenhek - WaarBenJij.nu Reuzenpanda's en Rode panda's - Reisverslag uit Chengdu, China van Rosa-Li en XiaoDou Buitenhek - WaarBenJij.nu

Reuzenpanda's en Rode panda's

Door: Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Li en XiaoDou

22 Mei 2015 | China, Chengdu

Andere vakantiegangers hadden ons getipt dat je - in tegenstelling tot wat ze in de hotels vertellen - al vroeg bij het pandacentrum terecht kunt. Wij zijn vanmorgen dan ook maar vroeg opgestaan, snel ontbeten en om even na acht uur in het pendelbusje van het hotel gestapt. Kwart over acht stonden we voor de kassa en konden we naar binnen. Er waren nog maar weinig bezoekers in het park, en de panda's hadden net eten gekregen. We hebben onze ogen uitgekeken, prachtig aangelegd park en goed verzorgde dieren (snel de 2009 ervaring met Beijing Zoo vergeten!). Omdat het nog vroeg was en niet zo warm waren de dieren nog heel erg actief, en dus hebben we vreselijk veel foto's gemaakt. Bijna iedereen weet dat de reuzenpanda's in dit centrum opgevangen en verzorgd worden, maar er is ook een populatie rode panda's. Wel met dezelfde soortnaam, maar van een hele andere familie. Erg leuke dieren om te zien ook.

We hebben ons geen moment verveeld en nauwelijks pauze genomen en gingen toch pas tegen half twee aan onze wandeling terug naar het hotel beginnen. Toen werd het warm en de dieren loom en slaperig, en werd het wat bezoekers betreft toch druk in het park. Morgen zitten we de hele dag stil, dus een wandelingetje van een minuut of twintig (2x linksaf slaan en we waren terug in het hotel) leek wel lekker. Het werd -ondanks stevig doorstappen- bijna een uur wandelen, maar dat is niet erg.

De rest van de middag hebben we lekker in de tuin van het hotel gezeten. Op het moment dat ik dit type ligt Rosa-Li voor de laatste keer in het zwembad. Straks nog eten en dan de koffers voor de laatste keer inpakken. Morgenochtend worden we rond elf uur opgehaald voor onze vlucht van even voor half drie in de middag.

Nog een paar uurtjes dus, dan komt er een einde aan een indrukwekkende reis. Jammer, maar gelukkig hebben zowel André als Rosa-Li meer dan 1000 foto's gemaakt. We hebben dus genoeg keuze om een mooi foto-album te maken en herinneringen vast te leggen.

Groeten uit Chengdu, China

Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou

• 22 Mei 2015 - 16:35

Jan En Elly Van Den Berg:

Hallo Coby, Andre, Rosa-Li en XiaoDou,

Wat een mooi reisverslag hebben jullie gemaakt. Het bracht weer veel herinneringen aan onze reis in China in 2007.

We wensen jullie een goede terugvlucht en tot ziens.

Jan en Elly

• 22 Mei 2015 - 17:24

Marleen, Daniel, Xiao En Weiyan:

Prachtig! mooi groen park! Hier willen we ook nog eens naartoe!! Geniet nog even van jullie laatste dag China, het was erg leuk met jullie, al lezend, mee te mogen reizen. Goede reis alvast! Lfs

• 22 Mei 2015 - 18:22

Marjan En Rob:

Wat een prachtige reis moet dit geweest zijn voor jullie (beetje veel regen) maar alleen al om het te volgen (deels uit de Auvergne) was erg leuk. Een hele goeie reis naar huis en tot ziens.

• 24 Mei 2015 - 08:05

Harmen:

Wat leuk dat we jullie reis mochten meemaken. Knap hoor, zo'n verslag. Welkom thuis en sterkte met jetlag en heimwee