van slaap naar ingepakt in 20 minuten - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rosa-Li en XiaoDou Buitenhek - WaarBenJij.nu van slaap naar ingepakt in 20 minuten - Reisverslag uit Yangshuo, China van Rosa-Li en XiaoDou Buitenhek - WaarBenJij.nu

van slaap naar ingepakt in 20 minuten

Door: Coby, André, Rosa-Li en XiaoDou

Blijf op de hoogte en volg Rosa-Li en XiaoDou

20 Mei 2015 | China, Yangshuo

Gisteravond hadden we nog niets van de reisorganisatie gehoord over onze vertrektijd voor de vlucht van vanavond naar Chengdu. Even gevraagd bij de receptie, zij zouden wel even vervoer regelen.

Vanmorgen om zeven uur dringend geklop op de deur, Rosa-Li sliep nog, de rest was nét wakker. Ruben, de manager, kwam melden dat er een taxichauffeur voor ons klaarstond voor onze vlucht van 10 uur vanmorgen - maar gisteren zeiden jullie toch dat je vanavond pas moest vliegen ???? ja, dat dachten wij dus ook.

Praktisch handelen nu. Wij gingen als bezetenen alles in koffers en tassen gooien, en Ruben zou voor ons met Beijing en de lokale reisagent gaan bellen. Check, check, dubbelcheck, vraag niet hoe maar 20 minuten later waren we klaar voor vertrek. Het gebel was nog niet klaar, maar de tijd drong....als onze vlucht echt verzet was moesten we nu weg anders halen we in de regen (het heeft de hele nacht weer geonweerd en het goot nog steeds) het vliegtuig niet. Toen bleek dat het vliegtuig een uur vertraging had en de taxichauffeur bleef vasthouden aan ons vertrek nog één ultieme poging ondernomen om de juiste vluchtgegevens te achterhalen en een paar minuten voor acht uur was er duidelijkheid, we vliegen 'gewoon' vanavond om half elf en worden om zeven uur opgehaald. Pfffft, ff rustig worden nu. Uitpakken, douchen, op het gemak ontbijten (het goot nog steeds) en een beetje opnieuw inpakken. De kinderen vermaken zich ondertussen met hun vriendje (Xiao en Biao, ons komische duo) en vriendinnetjes (Rosa-Li met Jasmine, Jinke en Kean) met het tafelvoetbalspel en pim pam pet en zo meer.

Het is nu bijna twaalf uur in de ochtend hier en voor het eerst sinds vannacht even droog. Vanmorgen heeft het personeel (degenen die konden komen tenminste, er waren wat afmeldingen ivm wegblokkades en overstromingen) alle tafels, stoelen, parasols en dergelijke in veiligheid gebracht, en nu lijkt het hier in de binnenplaats inderdaad nog het meest op een camping in de zomer. Iedereen krioelt door elkaar, blij dat de regen gestopt is en plannen makend voor de middag. Morgen schijnt het hier een fantastisch mooie dag te worden. We denken nu al aan nog een keer terugkomen omdat er nog zoveel dingen te doen zijn, maar dan willen we wel mooi-weer-garantie :-).

• 20 Mei 2015 - 08:20

Yulin, Rama, Dennis En Martine:

Wat een verhaal en wat een stress! Knap dat jullie zo snel alles hadden ingepakt! Gelukkig nog even rustig aan het zwembad voordat jullie vertrekken naar Chengdu! Laatste stukje van decreisde dus! Geniet er nog maar lekker van.....wij hebben nu al heimwee!